Liam steelt harten

Dinsdag 28 juli. Het weer was dat ik wakker werd niet oké, er hingen donkere wolken, en ja hoor, het was weer feest, capuchons op en hopen op mooier weer na een paar uur lopen. Op een gegeven moment begonnen toch de magen te knorren, dus op een brug le pain gesmeerd, appeltje en een gesprek over de dood, waar kan je het af en toe over hebben maar soms is het waardevol dingen te delen.
Daarna weer fijn op weg naar Thiviers waar we nog geen slaapplaats hadden en dat baart toch zorgen. Collega pelgrim Jan heeft de luxe dat alles is geregeld door zijn secretaresse. Als wij gaan bellen zit alles vol,op weg naar de vvv,misschien hebben zij een idee wat te doen. Gelukkig we kunnen op een camping terecht waar ze tenten hebben voor pelgrims. Terug naar Willeke die voorbij het dorp is blijven staan en daar stond Jan ook, die had ondertussen naar zijn adresje gebeld en daar hadden ze ook nog 2 bedden, nou daar hebben we dus maar voor gekozen. En wat voor pelgrims huis was dat, we werden ontvangen door hele lieve mensen en Liam was degene die helemaal verwend werd, hij had het helemaal gemaakt, werd geborsteld,mocht in de huiskamer liggen en was de koning te rijk. Wij lekker douchen en daarna lekker eten en een goed gesprek. Heerlijk in een gespreid bedje,lekker slapen, welterusten.
image

image

Woensdag 29 juli. Plenzen van de lucht en dan een heerlijk bed, ik wil er niet uit! Helaas kan dat niet we moeten verder, eerst ontbijten daarna de regenspullen aan en de weg weer opgezocht, dat is niet leuk met bakken regen uit de lucht. Onder de jassen is het bloedheet en dat voelt niet goed, maar ja daar gaan we niets aan doen. Onderweg 2 grote broden gekocht een blik makreel in tomatensaus. Na 3 1/2 uur bij een kerk deze op zitten eten en gelukkig was het inmiddels droog. Jan en Willeke waren in de kerk en ik zou Liam nog even een broodje geven. Nou die hond wordt toch een partij verwend, de deur van een huis gaat open, een jonge dame komt naar buiten met een pan macaroni en die krijg ik niet maar Liam dus,heerlijk smikkeld hij hem leeg en komt vervolgens gewoon weer bij mij bedelen, de hongerlap. Weer op zoek naar een slaapplaats, maar het is drukker aan het worden, in het plaatsje Sorges is een refuge waar al heel veel pelgrims binnen zitten, vol, we kunnen wel naar een gite die vlakbij is. Gelukkig kunnen we weer eten en lekker slapen. Voor 10 euro erbij kunnen we eten en morgen een ontbijt. Nou het eten was buitengewoon, een voorgerecht, paella en een crêpe als toetje, zoveel wijn als je op kon. Ik moest werkelijk mijn buik vasthouden zo veel en lekker was het. ’s Morgens nog een top ontbijt met ongeveer12 man, onwijs gaaf. Alles bij elkaar is elke dag bijzonder, de mensen, de verhalen alles is bijna niet van deze wereld. Ik ben blij dat ik deze tocht maak. Het geeft me inzicht en inspiratie en kracht om leven op waarde te schatten.
image

Een gedachte over “Liam steelt harten

  1. Hoi jan ik hoop dat je deze blog eens gaat uitgeven als boek.wat een goeie schrijver ben je.leuk dat liam mee is.lekker die verwennerij.hij doet tenslotte ook z’n/haar best.succes.goede reis verder.groetjes Zita

    Like

Geef een reactie

